Cumhurbaşkanı Erdoğan “İnşallah Rize şehir merkezinde muhteşem bir camiyi inşa edelim istiyoruz” Cumhurbaşkanı Erdoğan “İnşallah Rize şehir merkezinde muhteşem bir camiyi inşa edelim istiyoruz”
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Rize’de toplu açılış ve anahtar teslim töreninde yaptığı konuşmada, “Bizim şehirlerimize hizmet sevdamız dönemlik değil ömürlüktür. Rize ile bağımız da bu can tende oldukça güçlenerek devam edecektir. Allah ömür verdikçe Rize ve diğer 80 ilimiz için çalışmaya, taş üstüne taş koymaya, hayalleri tek tek gerçekleştirmeye devam edeceğiz” dedi. 31 Mart Yerel Seçimleri sonrasında ilk kez dün akşam saatlerinde memleketi Rize’ye gelen Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan bugün Rize Valiliği önünde düzenlenen Ayder Yaylası Koruma ve Yenileme Projesi ile İl Geneli Kentsel Dönüşüm ve Afet Konutları Anahtar Teslimi ve Toplu Açılış Töreni’ne katıldı. Tören nedeniyle alana yağmur yağışına karşılık dinleyicilerin ıslanmaması için çadır kuruldu. Törende konuşan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 5 ay sonra memleketi Rize’ye geldiğini hatırlatarak, “Köküm sensin, dalım sensin, evim sensin, yolum sensin, gönlüm sensin, dilim sensin Rabbim vermiş seni bize ömrüm sana feda Rize. Köküm olan, dalım olan, evim barkım, yolum olan, gönlümde ve dilimden düşmeyen Rize'yi bugün bir kez daha sevgiyle selamlıyorum. Rize'yle bizim aramıza kimse giremez. Gönülden gönüle giden şu gizli yolu kimse yıkamaz. Rize her zamanki gibi maşallah evladını yine aşkla bağrına basıyor. Rabbim muhabbetimizi artırsın diyorum” ifadelerini kullandı. “Ayder'e toplam 2 milyar 687 milyon liralık yatırım yaparak eski güzelliğine kavuşturduk” Dünyaca ünlü turizm merkezi Rize'nin Çamlıhemşin ilçesindeki Ayder Yaylası'na yenileme ve koruma projesi, kapalı otopark inşaatı ile altyapı ve çevre düzenlemesi yapıldığına dikkat çeken Cumhurbaşkanı Erdoğan, Ayder’in hiçbir yerinde insan kaynaklı kirlilik yaşanmadığını söyledi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Bin 800 araçlık kapalı otoparkımız, eşine az rastlanır şekilde üstü yeşil alan ve ağaçlarla süslenerek yer altına inşa edildi. Artık araçlar burada otoparka bırakılıyor. Vatandaşımız ring aracına biniyor, ziyaretini yapıyor, keyfini çıkarıyor ve aracına geri dönüyor. Ayder’in hiçbir yerinde insan kaynaklı kirlilik yaşanmıyor. Toplam 517 milyon lira maliyetle hizmete verdiğimiz bu önemli altyapı yatırımının hayırlı olmasını diliyorum. Böylece sadece çevre ve şehircilik alanında bugün Rize'mize 855 milyon liralık bir yatırımı kazandırmış oluyoruz. Karadeniz'in göz bebeği olan Ayder'e yaptıklarımız bunlarla sınırlı değil. Altyapı yenilemesi, çevre düzenlemeleri ve diğer pek çok çalışmamız da Ayder'imizi kirlilikten, çirkin yapılaşmadan kurtardık. Yıktığımız çarpık binaların yerine bir termal otel ve 6 apart otel inşa ettik. Bu otellerin tüm inşa malzemeleri de bölgenin yöresel özelliklerine ve renklerine uygun şekilde doğal malzemelerle yapıldı. Ayder'de daha evvel yapılmış tüm otellerin, evlerin, kirli suları Fırtına deresine akıyordu. Son teknolojiye sahip bir arıtma tesisi yaparak su kirliliğini de önledik. Güncel rakamlarla Ayder'e toplam 2 milyar 687 milyon liralık yatırım yaparak eski güzelliğine kavuşturduk. Ayder'in güzelliğine güzellik katan bütün bu projelerde emeği olan Çevre ve Şehircilik Bakanlığımızın Bakan ve ekibini tebrik ediyor, mimarlarımıza, mühendislerimize, işçilerimize ayrıca teşekkür ediyorum” diye konuştu. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın konuşmasının ardından yapılan Afet Konutları'nın anahtarları hak sahiplerine teslim edildi, toplu açılış töreni gerçekleştirildi.